ליווי בפיתוח מוצרים והתקנים רפואיים

פיתוח מוצרים לרפואה הוא תחום פופולרי, הנפוץ במיוחד בישראל, בשל היכולות המקומיות הטכנולוגיות יוצאות הדופן, רמת הרפואה הגבוהה, ההון האנושי והקשר בין אנשי המקצוע.
מוצרים רפואיים יכולים להיות פשוטים לכאורה, כמו מזרקים ומורכבים יותר- המכילים מספר רכיבים רב, כולל רכיבים דיגיטליים- כמו מצלמות או לוחות בקרה.
טכנולוגיות ייצור חדשניות ומתקדמות מאפשרות לנו להציע תכנון, פיתוח וייצור מכשירים רפואיים שבאמצעותם מבוצעות תהליכים רפואיים כגון: ניתוחים בלתי פולשניים, דימות, החדרת תרופות לאברים שונים, החלפת חלקי גוף בחלקים מלאכותיים ועוד…

כמה נקודות חשובות בפיתוח מוצרים לרפואה:
•  תחום זה מחייב שילוב של תכונות הכרחיות, אשר בלעדיהן לא ייתכן פיתוח: חשיבה מאומצת בתוך הקופסה ומחוצה לה, ניסיון, יסודיות, דיוק, ושפע של יצירתיות בעיצוב.

•  התהליך מחייב ידע בתחומים שונים כגון אופטיקה ואלקטרו אופטיקה, מכניקה עדינה, לייזר, ביולוגיה ורפואה, מדע החומרים, תהליכי איכות ותחומים נוספים בהתאם לפרויקט.

• ישנם מוצרים שצריך להתאימם למשתמשים ביתיים ולהדריכם, אחרים צריכים להיות מותאמים לרופאים, לאחיות ולסגל רפואי וכד’… לכל מוצר יש התייחסות נפרדת והתאמה אישית של המודלים לצרכים, לתקציב וללקוח.

• במוצרים מסויימים יש להכיר היטב את הענף בכדי לקצר תהליכים ולצמצם תקציבים תוך הסתמכות על רכיבים קיימים.

• אחד הנושאים הקריטיים והחשובים בפיתוח לרפואה הוא תהליכי בדיקה ורגולציה. מול משרד הבריאות – יחידת אמ”ר ו- FDA.


לסיכום: תהליך פיתוח מכשור רפואי מכני, או ציוד לתעשייה הרפואית, מאגד בתוכו מספר תהליכים מובנים בעלי מאפיינים מורכבים הדורשים תשומת לב פרטנית בתחומי הנדסת מכונות, הנדסת חומרים, עיצוב מוצר, רפואה, ניסויים, ביקורת, בדיקות וחשיבה יצירתית. התהליך מתחיל במחקר מעמיק אודות שאלת המחקר המרכזית הניצבת על הפרק, אותה יש לפתור או יש להוכיח. נכון להיום הוכחנו שאין דבר העומד בפני הרצון…

אנחנו ב- Plastic Aid רכשנו ניסיון רב בליווי תהליכי פיתוח וייצור של מוצרים מסוג זה. בשל התחום הרגיש בו באים לידי ביטוי מוצרים אלה, רפואה ובריאות. ובשל הצורך להתאים את המוצרים לאיברים וחלקים בגוף, הידע שלנו בתחום מגיע מדיסציפלינות שונות ומחייב בקרה מתמדת, ניתוח והבנה עמוקה של המוצר והמשתמש.


פיתוח מכשור רפואי מתבצע אצלנו בעבודת צוות, הכוללת את כל השלבים הנדרשים. החל מאפיון המוצר וכלה ביצירת אב טיפוס מוחשי שלו, ובמידה שהלקוח מעוניין, גם בייצורו הסדרתי.

על מנת לפתח מכשור רפואי אנחנו שוקדים על מציאת מענה ופתרון הנדסי ומכני למוצרים המבוקשים, בונים ומייצרים מודל ממחושב שלהם, משפרים ומשכללים את ביצועיו באמצעות סימולציות הנדסיות, עד להכנתו לקראת הייצור.
עם תהליך מחקר נכון, בשיתוף מומחים מתחומי הרפואה, ואנשי פיתוח מנוסים ומוכשרים ניתן להגיע ליעדים מרחיקי לכת, ולייצר פתרונות מצילי חיים בעזרת תהליכי פיתוח מכשור רפואי מתקדם.